رشد مثبت تیراژ آپارتمان سازی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن ؛ آمارهای جدید دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن از روند صدور پروانه های ساختمانی توسط شهرداری تهران نشان میدهد بعد از دوره رکود ساخت و ساز در سال گذشته و اوایل امسال ، تیراژ آپارتمان سازی در چند ماه جاری از رشد برخوردار بوده است.
ساخت‌وساز از اواسط سال ۹۲، با نقطه اوج رونق فاصله گرفت به‌طوری‌که تیراژ ساخت و عرضه مسکن در پایتخت در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به ترتیب ۵۹ درصد و ۳۴ درصد افت کرد. بدین ترتیب عمق رکود ساختمانی در پایتخت ، در سال 94 به بیشترین حد خود رسید. بررسی ها حاکی از آن است که میزان نیاز بازار مسکن تهران به واحد مسکونی جدید حدود 8 هزار واحد مسکونی است و برای تعادل بخشی به سطح عرضه و تقاضای مسکن باید این نیاز برطرف شود. این تعداد واحد مسکونی باید با شرط رعایت الگوی تقاضا و توزیع پروانه ها بر حسب ظرفیت ملکی مناطق مختلف پایتخت ساخته شود ؛ در غیر این صورت تأثیر محسوسی در تنظیم بازار معاملات مسکن نخواهد داشت.
تابستان امسال تیراژ ساخت و سازهای مسکونی در تهران 13 درصد افزایش پیدا کرد و این رشد بر روی بازار آهن آلات نیز تأثیرگذار است. از این رو با ثبات قیمت در بازار آهن از جمله قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن می توان به رشد ساخت و ساز مسکن امیدوار بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: